Инструкция по ремонту honda 10i

Ремонт и обслуживание бензогенераторов Honda EU 10i в Нефтекамске

Оставьте заявку онлайн

Наша компания обеспечивает своевременное и качественное техническое обслуживание и ремонт бензиновых генераторов Honda EU 10i в Нефтекамске как в нашем собственном цеху, так и с выездом по всей России.

Бензиновый генератор Honda EU 10i – электроагрегат популярного японского бренда, который применяется для обеспечения работы электроприборов разных типов. Бензогенератор Honda EU 10i используется как резервный генератор или основной источник питания в быту, на производстве и на объектах малого и среднего бизнеса, показывая превосходные эксплуатационные характеристики и длительный срок беспроблемной работы.

Возможные неисправности бензогенератора Honda EU 10i:

  • Двигатель не заводится
  • Высокий расход топлива
  • Бензин попадает в масло (масляный картер двигателя)
  • Сломался ручной стартер
  • Порвался шнур ручного стартера
  • Двигатель останавливается, глохнет спустя интервал времени
  • Двигатель запускается и глохнет
  • Двигатель глохнет под нагрузкой запитанных электропотребителей
  • Двигатель не развивает свою мощность (не выходит на заданные рабочие обороты)
  • Нет 220 Вольт. Отсутствует напряжение.
  • Напряжение ниже 220 вольт
  • Напряжение значительно выше 220 вольт
  • Напряжение около 20 вольт
  • Частота не соответствует 50 Гц
  • Розетка 220 вольт оплавилась (имеет механические повреждения)
  • Карбюратор засорился
  • Карбюратор течёт
  • Сделать техническое обслуживание Т.О.
  • Чёрный выхлоп отработанных газов
  • Сизый выхлоп отработанных газов
  • Стартер не вращается, туго вращается
  • Электрический стартер не срабатывает
  • Потеки масла на корпусе двигателя (запотевание)
  • Течь топлива
  • Посторонний шум при работе двигателя
  • Хлопки из глушителя при работе
  • Запах гари при работающем бензогенераторе
  • Конденсатор лопнул, вздулся его корпус
  • AVR не работает
  • Перегорела обмотки статора
  • Перегорела обмотки ротора
  • Перегорел диодный мост

Самые частые работы по ремонту бензинового генератора Honda EU 10i:

  • Замена свечи зажигания
  • Замена карбюратора
  • Замена топливного фильтра
  • Восстановление электропроводки
  • Ремонт двигателя
  • Ремонт стартера бензогенератора
  • Замена стартера
  • Замена блока управления
  • Перемотка генератора
  • Замена вольтметра
  • Чистка глушителя
  • Замена катушки зажигания
  • Замена диодного моста
  • Регулировка оборотов
  • Ремонт карбюратора
  • Установка сальника
  • Замена масляного фильтра
  • Промывка бака
  • Регулировка клапанов
  • Замена альтернатора
  • Замена воздушного фильтра
  • Ремонт электромагнитного клапана

Список ремонтируемых моделей Honda:

Наши весомые преимущества

по ремонту бензиновых генераторов Honda EU 10i:

Источник: mea-service.ru

Honda EU10i Owner’s Manual

Also See for Honda EU10i

Related Manuals for Honda EU10i

Summary of Contents for Honda EU10i

Honda EU10i OWNER’S MANUAL MANUEL DE L’UTILISATEUR BEDIENUNGSANLEITUNG MANUAL DE EXPLICACIONES The‘‘e-SPEC’’mark symbolizes environmentally responsible technologies applied to Honda power equipment, which contains our wish to ‘‘preserve nature for generations to come.’’.

All information in this publication is based on the latest product information available at the time of approval for printing. Honda Motor Co., Ltd. reserves the right to make changes at any time without notice and without incurring any obligation.

Page 4: Table Of Contents

Carburetor Modification for High Altitude Operation GENERATOR USE . 25 STOPPING THE ENGINE . 37 MAINTENANCE . 39 TRANSPORTING/STORAGE . 46 TROUBLESHOOTING . 48 SPECIFICATIONS . 50 WIRING DIAGRAM . 52 MAJOR Honda DISTRIBUTOR ADDRESSES . . 56.

Page 5: Safety Instructions

SAFETY INSTRUCTIONS IMPORTANT SAFETY INFORMATION Honda generators are designed for use with electrical equipment that has suitable power requirements. Other uses can result in injury to the operator or damage to the generator and other property. Most injuries or property damage can be prevented if you follow all instructions in this manual and on the generator.

Carbon Monoxide Hazards Exhaust contains poisonous carbon monoxide, a colorless, odorless gas. Breathing exhaust can cause loss of consciousness and may lead to death. If you run the generator in an area that is confined, or even partially enclosed area, the air you breathe could contain dangerous amount of exhaust gas.

Fire and Burn Hazards Do not use the generator in areas with a high risk of fire. When installed in ventilated rooms, additional requirements for fire and explosion protection shall be observed. The exhaust system gets hot enough to ignite some materials. Keep the generator at least 1 meter (3 feet) away from buildings and other equipment during operation.

Do not throw it in the trash or pour it on the ground. An improperly disposed battery can hurt the environment. Always confirm local regulations for battery disposal. Contact your Honda servicing dealer for a replacement.

Page 9: Safety Label Locations

Read the labels and safety notes and precautions described in this manual carefully. If a label comes off or becomes hard to read, contact your Honda dealer for a replacement. For European model: G, GW, B, F, W types.

Honda generator is designed to give safe and dependable service if operated according to instructions. Read and understand the Owner’s Manual before operating the generator. Failure to do so could result in personal injury or equipment damage. Exhaust contains poisonous carbon monoxide, a colorless, odorless gas.

Stop the engine before refueling. Gasoline is extremely flammable and explosive under certain conditions. Refuel in a well ventilated area with the engine stopped. Keep away from cigarette, smoke and sparks when refueling the generator. Always refuel in a well ventilated location. Wipe up spilled gasoline at once.

Page 13: Ce Mark And Noise Label Locations

CE mark and noise label locations G, GW, B, F, W types NOISE LABEL CE MARK Manufacturer and address Performance class IP code Dry mass (weight)

Page 14: Component Identification

COMPONENT IDENTIFICATION FUEL CAP VENT LEVER CHOKE LEVER FUEL FILLER CAP CONTROL PANEL LEFT SIDE MAINTENANCE COVER STARTER GRIP ENGINE SWITCH FRAME SERIAL NUMBER SPARK PLUG MAINTENANCE COVER MUFFLER Record the frame serial number in the space below. You will need this serial number when ordering parts.

Page 15: Control Panel

CONTROL PANEL G, GW, B, F, W types AC RECEPTACLE PARALLEL OPERATION SOCKETS ECO THROTTLE SWITCH GROUND TERMINAL OIL ALERT INDICATOR LIGHT OVERLOAD INDICATOR LIGHT OUTPUT INDICATOR LIGHT DC RECEPTACLE DC CIRCUIT PROTECTOR.

U type AC RECEPTACLE.

Eco Throttle ECO: Engine speed is kept at idle automatically when the electrical appliance is disconnected and it returns to the proper speed by the electrical load when electrical appliance is connected. This position is recommended to minimize the fuel consumption while in operation. Eco Throttle system does not operate sufficiently if the electrical appliance requires the momentary electric power.

Page 18: Pre-operation Check

PRE-OPERATION CHECK Be sure to check the generator on a level surface with the engine stopped. Check the engine oil level. Using non detergent oil or 2-stroke engine oil could shorten the engine’s service life. Recommended oil Use 4-stroke motor oil that meets or exceeds the requirements for API service category SE or later (or equivalent).

Loosen the cover screw and remove the left side maintenance cover. (see page Remove the oil filler cap, and wipe the dipstick with a clean rag. Check the oil level by inserting the dipstick in the filler hole without screwing it in.

Check the fuel level. Check the fuel level. Refill the fuel tank if the fuel level is low. After refueling, tighten the fuel filler cap securely. Use automotive unleaded gasoline with a Research Octane Number of 91 or higher (a Pump Octane Number of 86 or higher). Never use stale or contaminated gasoline or an oil/gasoline mixture.

Gasolines Containing Alcohol If you decide to use a gasoline containing alcohol (gasohol), be sure its octane rating is at least as high as that recommended by Honda. There are two types of ‘‘gasohol’’: one containing ethanol, and the other containing methanol.

Check the air cleaner. Check the air cleaner element to be sure it is clean and in good condition. Loosen the cover screw and remove the left side maintenance cover. Press the latch tab on the top of the air cleaner body, remove the air cleaner cover, check the element.

Page 23: Starting The Engine

STARTING THE ENGINE Before starting the engine disconnect any load from the AC receptacle. Turn the fuel cap lever fully clockwise to the ON position. Turn the fuel cap vent lever to the OFF position when transporting the generator. FUEL CAP VENT LEVER Turn the engine switch to the ON position.

Move the choke lever to the CLOSED position. Do not use the choke when the engine is warm or the air temperature is high. CHOKE LEVER CLOSED CLOSED Pull the starter grip lightly until you feel resistance, then pull the starter grip briskly toward in the direction of the arrow as shown below.

Move the choke lever to the OPEN position as the engine warms up. CHOKE LEVER OPEN If the engine stops and will not restart, check the engine oil level (see pages ) before troubleshooting in other areas.

Page 26: Carburetor Modification For High Altitude Operation

High altitude performance can be improved by specific modifications to the carburetor. If you always operate your generator at altitudes above 1,500 meters (5,000 feet), have your authorized Honda servicing dealer perform this carburetor modification. This engine, when operated at high altitude with the carburetor modifications for high altitude use, will meet each emission standard throughout its useful life.

Page 27: Generator Use

GENERATOR USE Be sure to ground the generator when the connected equipment is grounded. Do not connect to a building’s electrical system unless an isolation switch has been installed by a qualified electrician. Connections for standby power to a building’s electrical system must be made by a qualified electrician and must comply with all applicable laws and electrical codes.

Do not exceed the current limit specified for any one receptacle. Do not connect the generator to a household circuit. This could cause the damage to the generator or to electrical appliances in the house. Do not modify or use the generator for other purposes than it is intended for.

AC applications Start the engine and make sure the green output indicator comes on. Confirm that the appliance to be used is switched off, and plug in the appliance. PLUG OUTPUT INDICATOR OVERLOAD INDICATOR LIGHT (GREEN) LIGHT (RED) Substantial overloading that continuously lights the overload indicator light (red) may damage the generator.

When an electric motor is started, both the Overload indicator (red) and the Output indicator (green) may go on simultaneously. This is normal if the Overload indicator (red) goes off after about five (5) seconds. If the Overload indicator (red) stays on, consult your Honda generator dealer.

Parallel operation Please read the item ‘‘GENERATOR USE’’ before connecting any equipment to be used. Use only a special cable for parallel operation (sold separately). PARALLEL OPERATION SOCKETS SPECIAL CABLE FOR PARALLEL OPERATION (SOLD SEPARATELY) Make sure that the electrical rating of the tool or appliance does not exceed that of the generator.

Never connect the different generator models and types. Never connect a cable other than the special cable for parallel operation. Connect and remove the special cable for parallel operation with the engine stopped. For single operation, the special cable for parallel operation must be removed.

Be sure to ground the generator when the connected equipment is grounded. GROUND TERMINAL GROUND TERMINAL Start each engine according to ‘‘STARTING THE ENGINE’’. When the output indicator light (green) does not light and the overload indicator light (red) lights instead, set the engine switch to STOP, stop the engine once, and then start the engine again.

Switch on the equipment to be used. The output indicator light (green) will light. In case of normal operation In case of overload operation or short-circuit OVERLOAD INDICATOR LIGHT OUTPUT INDICATOR LIGHT (RED) (GREEN) In case of overload operation (refer to page ) or when trouble occurs for the equipment being used, the output indicator light (green) will go out, the overload indicator light (red) will light.

When equipment requiring a large starting power, like a motor etc., is used, the overload indicator light (red) and the output indicator light (green) may light together for a short time (about 4 sec), but this is no abnormality. After start of the equipment, the overload indicator light (red) will go out and the output indicator light (green) will stay lit.

DC Application The DC receptacle may be used for charging 12 volt automotive-type batteries only. In DC operation, turn the eco throttle switch to the OFF position. Connect the charging cable to the DC receptacle of the generator and then to the battery terminals. CHARGING CABLE (SOLD SEPARATELY: G, B, F, W types) To prevent the possibility of creating a spark near the battery.

Batteries produce explosive gases: If ignited, and explosion can cause serious injury or blindness. Provide adequate ventilation when charging. CHEMICAL HAZARD: Battery electrolyte contains sulfuric acid. Contact with eyes or skin, even through clothing, may cause severe burns. Wear a faceshield and protective clothing. Keep flames and sparks away, and do not smoke in the area.

Oil Alert system The Oil Alert system is designed to prevent engine damage caused by an insufficient amount of oil in the crankcase. Before the oil level in the crankcase falls below a safe limit, the Oil Alert system will automatically shut down the engine (the engine switch will remain in the ON position).

Page 39: Stopping The Engine

STOPPING THE ENGINE To stop the engine in an emergency, turn the engine switch to the OFF position. IN NORMAL USE: Switch off the connected equipment and pull the inserted plug. PLUG Turn the engine switch to the OFF position. ENGINE SWITCH.

Turn the fuel cap vent lever fully counterclockwise to the OFF position. FUEL CAP VENT LEVER Be sure the fuel cap vent lever and the engine switch are OFF when stopping, transporting and/or storing the generator. When parallel operation has been executed, pull the special cable for parallel operation.

Page 41: Maintenance

Every 2 years (Replace if necessary) (2) Service more frequently when used in dusty areas. These items should be serviced by your Honda servicing dealer, unless you have the proper tools and are mechanically proficient. Refer to the Honda shop manual for service procedures.

CHANGING OIL Drain the oil while the engine is still warm to assure rapid and complete draining. Make sure to turn the engine switch and the fuel cap vent lever OFF before draining. Loosen the cover screw and remove the left side maintenance cover. Remove the oil filler cap.

AIR CLEANER SERVICE A dirty air cleaner will restrict air flow to the carburetor. To prevent carburetor malfunction, service the air cleaner regularly. Service more frequently when operating the generator in extremely dusty areas. Do not use gasoline or low flash point solvents for cleaning. They are flammable and explosive under certain conditions.

SPARK PLUG SERVICE RECOMMENDED SPARK PLUG: CR4HSB (NGK) U14FSR-UB (DENSO) To ensure proper engine operation, the spark plug must be properly gapped and free of deposits. Remove the spark plug maintenance cover. SPARK PLUG MAINTENANCE COVER Remove the spark plug cap. Clean any dirt from around the spark plug base.

Visually inspect the spark plug. Discard it if the insulator is cracked, chipped, or fouled. Clean the spark plug with a wire brush if it is to be reused. Measure the plug gap with a feeler gauge. Correct as necessary by carefully bending the side electrode. The gap should be: 0.6 0.7 mm (0.024 0.028 in) 0.6 0.7 mm.

SPARK ARRESTER MAINTENANCE (Equipped type) If the generator has been running, the muffler will be very hot. Allow it to cool before proceeding. The spark arrester must be serviced every 100 hours to maintain its efficiency. Remove the four 5 mm screws, and remove the muffler protector. MUFFLER PROTECTOR 5 mm SCREW Remove the three 6 mm bolts, and remove the muffler, the spark.

Use a brush to remove carbon deposits from the spark arrester screen. Inspect the spark arrester screen for holes or tears. Replace if necessary. Check the muffler gasket; replace if damaged. Reinstall the muffler gasket, the spark arrester, the muffler and the muffler protector in the reverse order of removal.

Page 48: Transporting/storage

TRANSPORTING/STORAGE To prevent fuel spillage when transporting or during temporary storage, the generator should be secured upright in its normal operating position, with the engine switch OFF. The fuel cap vent lever is turned fully counterclockwise to the OFF position. When transporting the generator: Do not overfill the tank (there should be no fuel in the filler neck).

Turn the engine switch to the ON position, and loosen the carburetor drain screw and drain the gasoline from the carburetor into a suitable container. With the drain screw loosened remove the spark plug cap, and pull the starter grip 3 to 4 times to drain the gasoline from the fuel pump.

Page 50: Troubleshooting

(see pages Is the spark plug Clean, readjust in good gap and dry the condition? spark plug. Replace it if necessary (see pages If the engine still does not start, take the generator to an authorized Honda dealer.

Appliance does not operate: Is the output indicator ON? Take the Is the Overload generator to an indicator ON? authorized Honda dealer. Check the Take the electrical NO DEFECTS generator to an appliance or authorized equipment for Honda dealer. any defects.

Page 52: Specifications

SPECIFICATIONS Dimensions and Weight Model EU10i Description code EZGA Length 451 mm (17.8 in) Width 242 mm (9.5 in) Height 379 mm (14.9 in) Dry weight 13 kg (29 lbs) Engine Model GXH50 Engine type 4-stroke, overhead valve, single cylinder Displacement 49.4 cm (3.01 cu-in)

Noise EU10i Model G, GW, B, F, W Type 72 dB Sound pressure level (Lp ) According to 98/37/EC Microphone point CONTROL PANEL Center 1.60 m 1.0 m 87 dB Guaranteed sound power level (L Tested by 2000/14/EC ‘‘the figures quoted are emission levels and are not necessarily safe working levels.

Page 54: Wiring Diagram

WIRING DIAGRAM AC Noise Filter AC, NF BLACK ACOR AC Output Receptacle YELLOW Capacitor BLUE Composite Socket GREEN Control Panel Block DC, D DC Diode WHITE DC, NF DC Noise Filter BROWN DCOR DC Output Receptacle LIGHT GREEN DC, W DC Winding GRAY EcoSw.

G, GW, B, F, W type.

RECEPTACLE Type Shape G, GW.

Page 58: Major Honda Distributor Addresses

MAJOR Honda DISTRIBUTOR ADDRESSES For further information, please contact Honda Customer Information Centre at the following address or telephone number: AUSTRIA CYPRUS FRANCE Honda Motor Europe (North) Alexander Dimitriou & Sons Ltd. HONDA RELATIONS CLIENTS Hondastraße 1 162, Yiannos Kranidiotis Avenue.

Источник: www.manualslib.com

Honda Motor Company, Honda Giken Kogyo KK — японская компания, специализирующаяся на выпуске легковых автомобилей и мотоциклов, различной специальной техники, а также разнообразных двигателей. Выпускает часть продукции под маркой «Дайхацу». Штаб-квартира находится в Токио.

Основана в 1946 году предприимчивым инженером Soichiro Honda как «Институт технических исследований Honda и первоначально выпускала небольшие двигатели и мопеды на их основе. В 1948 году Институт был преобразован в компанию с современным названием, которая сосредоточилась первоначально на выпуске быстро ставших знаменитыми мотоциклов. С 1949 года в качестве члена Совета директоров компании начал свою работу Такэо Фудзисава по праву считающийся вторым отцом-основателем компании. Honda полностью посвятил себя технологии производства, а Фудзисава — корпоративному управлению.

В 1948 году компания приступила к производству мотоциклов: в 1949 году была выпущена модель «Дрим» с двухтактным 98-кубовым двигателем, воплотившем в себе все мечты его создателей. Одновременно с выпуском этой модели на рынок был разработан новый подход к организации продаж: отныне компания назначала дистрибьюторов для осуществления продаж определенной продукции на определенной территории, которые в свою очередь развивали дилерскую сеть.

Следующим важным шагом в истории компании было создание нового четырехтактного двигателя (1952 год) и нового мотоцикла (1953 год) на его базе. Уже в 1955 году компания «Хонда Мотор Ко., Лтд.» начинает лидировать по ежегодному объему производства на внутреннем рынке Японии.

В 1959 в США создано отделение компании под названием «Америкен Хонда Мотор Компани», а в 1982 компания открыла завод по производству автомобилей в США, в штате Огайо.

Создав себе имя в выпуске мотоциклов, в 1962 компания начала и производство автомобилей. Первым появился грузовой фургон, следующей моделью стал двухместный спортивный автомобиль.

В 1964 году вводит в эксплуатацию завод, рассчитанный на массовое производство. Кроме того, в 1962 году Хонда / Honda создает завод по производству оборудования для своих фабрик, который впоследствии станет основой компании «Хонда Инжиниринг Ко., Лтд.»

В 1972, с появлением модели Civic, Honda завоевала признание как производитель компактных недорогих автомобилей достаточно высокого качества.
На базе Civic в 1992 вышел спортивный мини-автомобиль CRX. Новая двухместная модель Honda CRX была выпущена в 1994.
Специальная модификация Civic с кузовом «универсал» увеличенных размеров Orthia впервые была показана летом 1999 года.

Всемирно известна модель Accord. Первое поколение этой модели было представлено в 1976, первоначально с кузовом хэтчбек. В 1977 начался выпуск Honda Accord с кузовом седан. Осенью 1998 появилась Honda Accord шестого поколения.
Модификация-люкс модели Accord Honda Inspire/Saber впервые была представлена в сентябре 1989. Новая модификация появилась в 1995.

Модель PRELUDE впервые выпущена в 1978 г. PRELUDE занимает особое место среди автомобилей Honda. Это спортивное купе, оснащенное мощным двигателем.

В 1980-е годы, когда чуть ли не каждая компания старалась представить свой суперавтомобиль, модель Honda NSX, уверенно победила многих. Оснащенная последними техническими и электронными новинками, эта модель уверенно закрепила компанию на рынке машин класса «гран туризмо». Автомобиль был запущен в производство летом 1990. В ноябре 1992 создана облегченная модель NSX-R, в 1995 — вариант NSX-T со съемной крышей.

Впервые седан и купе Honda Integra были представлены в феврале 1985. В США модель продается под маркой Acura Integra. Осенью 1997 была представлена более высокомощная модель — Integra Type R — спортивный автомобиль-купе.

Малолитражный автомобиль HONDA Life (Today) вышел в сентябре 1985. В январе 1993 появилось новое поколение автомобилей Honda Life. В апреле 1997 запущен в производство микровэн Life.

В Чикаго в феврале 1989 был представлен прототип Honda HR-V, универсальный автомобиль , который в производство был запущен летом 1990. Современная модификация была представлена в Токио в 1998.

Впервые седан Legend был представлен в октябре, купе — в ноябре 1990. В 1996 в Женеве было представлено третье поколение Honda Legend. В США продается под маркой Acura.

В октябре 1994 был представлен минивэн Odyssey (Shuttle в Европе). Североамериканский Odyssey, который появился в конце 1998 г., заметно больше по размерам, чем японский. С осени 1999 г. эта машина появилась и в Японии, но уже под названием Lagreat.

В октябре 1995 вышел многоцелевой универсал Honda CR-V. Полноприводная модель продается в Европе с весны 1997 года.

На автосалоне в Токио осенью 1995 был представлен минивэн HONDA S-MX. Поступил в продажу в ноябре 1996. Производится только для внутреннего рынка.

Надеясь на хороший спрос среди европейцев в октябре 1996 года, после 12-летнего перерыва, вернулась в Европу новая модель Honda — Logo (ранее это была Honda Jazz).

Выпускаемое в настоящее время пятое поколение семейства Prelude поступило в продажу в Европе в начале 1997. Внешний дизайн модели соответствует автомобилям-купе: длинный капот, низкая крыша, строгие линии.

В марте 1999 на международной автомобильной выставке в Женеве S2000 модель была удостоена титула «Кабриолет года». Выпуск этого автомобиля был приурочен к празднованию 50-летия компании ««Honda», отмечавшегося осенью 1998. Honda S2000 — преемник первого спортивного автомобиля Honda S800, выпущенного в 1965.

В 1999 году соотоялась премьера двухместного купе спортивного типа Insight на Детройтском автосалоне. Европейская премьера уже серийной модели состоялась осенью того же года во Франкфурте-на-Майне.

В конце 1999 г. японским покупателям представлена новая модель 5-дверного универсала «люкс»-класса Avancier, аналогичного по размерам Inspire/Saber.

На сегодняшний день компания занимает первое место в мире по производству мотоциклов и входит в первую десятку мировых производителей автомобилей. Кроме того, силовая продукция фирмы (генераторы, культиваторы, газонокосилки, лодочные моторы и т.д.) пользуются огромной популярностью в мире. Сейчас Honda располагает 119 производственными предприятиями в 33 странах.

Источник: carmanz.com

Категория Daewoo