Nissan Titan 2013.

Nissan Titan 2013.

Автомобили марки Nissan всегда считались эталоном качества и надежности, именно поэтому американский производитель не стремиться менять все кардинально, в свои автомобили он добавляет лишь современные обновления. Это же касается и пикапа Nissan Titan 2013 модельного года.

Titan относится к мощным, многофункциональным, я бы даже сказал, грузовым внедорожникам. Он является как прекрасным помощником в небольшом бизнесе, так и прекрасным семейным автомобилем. В общем, сочетает в себе все лучшее, становясь современной и улучшенной заменой стандартных универсалов.

Экстерьер и комплектация.

Во внешнем виде Ниссан Титан 2013 практически ничего нового вы не найдете: все тот же американский стиль, смелый и брутальный, с японским лейблом. Лишь комплектацию «PRO-4X» украсили хромированной радиаторной решеткой. Кстати, покупателям предлагается всего четыре комплектации – это, уже названная выше, PRO-4X, а также S (базовая), SV и SL (последние две украшены красивыми подножками). И все они могут быть окрашены как в прежние цвета, так и в новые, последних предлагается 7 вариантов.

Салон также остался практически без изменений, лишь рулевое колесо теперь четырехспицевое. К обновлениям в комплектациях можно отнести следующее:

  • в SL появилась 120-вольтовая розетка и возможность заказать люк на крыше или информационно-развлекательную систему, которая воспроизводит DVD;
  • а PRO-4X оснастили навигацией, спутниковым радио, и возможностью опционно заказать подогрев сидений, акустику Rockford Fosgate и отделку салона кожей.

Технические характеристики.

Модель 2013 года оснащается 5,6-литровым двигателем Endurance V8, который развивает мощность до 317 лошадиных сил и имеет максимальный крутящий момент – 520 Нм. Мотор Nissan Titan 2013 сопряжен с пятискоростной автоматической коробкой передач, допускающей буксировку прицепа с массой до 4,3 тонн.

Комплектация PRO-4X оснащается еще специальным внедорожным пакетом, улучшающим проходимость Nissan Titan: алюминиевые диски R18 с шинами 275/70, защита днища, автоматизированная блокировка заднего дифференциала, Rancho-подвеска и улучшенная главная пара.

Самая простая, базовая (S), комплектация c задним приводом стартует с отметки в 28,820 тысяч долларов, а вот за максимально укомплектованный Ниссан Титан 2013 придется выложить значительно больше – 42,470 тысяч долларов.

Nissan Titan 2013 – обновление пикапа Ниссан Титан

Американский пикап Nissan Titan получил обновления 2013 модельного года. Надёжный, мощный, функциональный внедорожник доступен в версиях с полным или задним приводом, двумя вариантами колёсной базы, тремя вариантами длины кузова, полноразмерной кабиной Crew Cab и уменьшенной King Cab.

С момента своего появления Titan от Nissan успел заработать репутацию прочного и надёжного автомобиля, который станет прекрасным выбором для подыскивающего себе пикап покупателя. Грузовой внедорожник (в США пикапы относятся к классу «truck») является многофункциональным транспортным средством, который одинаково хорошо справится с ролью универсального семейного авто или помощника в бизнесе.

Дизайн и комплектации

Nissan Titan 2013 модельного года внешне почти не изменился, да и не требовалось этого. Дизайн у американского автомобиля с японским лейблом, как и подобает всем его одноклассникам, брутальный и смелый. Экстерьер решили украсить блестящей хромированной решёткой радиатора, но сиять ей дозволено только в комплектации «PRO-4X». Всего у автомобиля четыре уровня оснащения «S», «PRO-4X», «SV» и «SL». Двум последним версиям Titan 2013 полагаются подножки в качестве стандартного оснащения. Задний борт пикапа получил небольшой аэродинамический спойлер.

Интерьер Titan 2013 от Nissan

Ниссан Титан по-прежнему предлагается с двумя вариантами колёсной базы: 355,1 см и 405,1 см. Производитель решил добавить семь новых цветов окраски кузова и внести кое-какие изменения в интерьер. Теперь у внедорожника 4-спицевое рулевое колесо, в комплектации «SL» появилась розетка на 120 Вольт, в список опций добавлен люк и воспроизведение DVD дисков информационно-развлекательной системой. В исполнении Titan PRO-4X есть навигация и спутниковое радио, а ещё Nissan предлагает для пикапа мощную акустику Rockford Fosgate, кожаную отделку и подогрев сидений.

Двигатель V8

В движение Nissan Titan 2013 приводит мотор Endurance V8 рабочим объёмом 5,6 литра мощностью 317 лошадиных сил с крутящим моментом 520 Нм. Коробка передач у автомобиля – 5-ступенчатый автомат, допускающий буксировку прицепа полной массой до 4,3 тонн.

Для Nissan Titan PRO-4X предназначается специальный внедорожный пакет, улучшающий и без того прекрасную проходимость. В составе пакета электронная блокировка заднего дифференциала, главная пара с передаточным числом 3,357, подвеска Rancho, защита днища и 18-дюймовые алюминиевые диски с шинами BF Goodrich Rugged Trail размерностью 275/70 R18.

Цена Nissan Titan

Стоимость обновлённого автомобиля на авторынке США цена начинается с отметки 28 820 долларов за базовую версию «S» с задним приводом, стандартной длинной колёсной базы и кабиной King Cab. Цена пикапа с максимальным оснащением составляет 42 740 долларов.

2014 Pickup Truck Buying Guide

Fuel Economy Rating: 17-mpg city/highway combined

Base-price range: $30,405-$38,335

The only unibody pickup sold in the U.S. – and a rather awkward-looking truck, to boot – Honda’s midsize Ridgline has never been a big seller. It’s popularity isn’t boosted by a lineup limited to one cab style – crew – one bed length – just 5 feet – and one powertrain – a V-6, five-speed automatic transmission, and all-wheel drive. Nonetheless, Honda surprised some industry observers by not only keeping Ridgeline alive for model-year 2014 but by reportedly planning a redesigned version by 2016. Meantime, Ridgeline is arguably the most car-like pickup, with composed ride and handling befitting its integrated body-and-frame construction. Cab space is generous front and rear, as well. With a just-sufficient 250 horsepower and a modest 5,000-pound towing ceiling, however, it’s no workhorse. It’s stout construction and all-wheel-drive system acquit themselves surprisingly well off pavement, it lacks true 4wd with low-range gearing. Notable is the 8.5-cubic-foot storage bin beneath the cargo-bed floor and the unique “dual action” tailgate that can swing open from the side or flip down like a conventional tailgate. A Special Edition trim level with black-accented wheels and exterior trim is new for 2014.

Fuel-economy ratings span: 17-21-mpg city/highway combined

Base-price range: $18,850-$35,130

Last redesigned for model-year 2005, this burly-looking compact pickup wears its age proudly. Frontier’s cabin is rather cramped, its décor decidedly old-fashioned. But its mechanicals are stout, and suite active individuals who tote dirt bikes and camping gear. Extended King Cab and four-door Crew Cab are the models — no regular-cab here. The four-cylinder engine isa 152-horsepower 2.5-liter that feels a little anemic. The 4.0-liter V-6 delivers a strong 261 horses and can tow up to 6,500 pounds. The available 4wd system is tough and basic, with low-range gearing but no full-time 4wd capability. Frontier’s PRO-4X model is an off-road champ with a bone-jarringly rough ride over all but the smoothest surfaces.

Base-price range: $30,365-$44,285

Fuel-economy ratings span: 14-15-mpg city/highway combined

Nissan’s full-size pickup is even older than the Frontier, with a basic design that dates to model-year 204. It continues with only modest changes for 2014, but Nissan reportedly is readying redesign likely to come out for model-year 2016. Today’s Titan is comfortable and capable but falls short of the domestic-brand competition on a variety of fronts. For starters it’s available only as an extended-cab with a 6-foot-8-inch bed and as a crew-cab with a 5-foot-7 or 7-foot-3-inch bed. The only engine is a torquey 317-horsepower 5.6-liter V-8 with good power but hampered by a dated five-speed automatic transmission, which helps explain the poor fuel economy. Towing ceiling is a sufficient but hardly class-leading 9,500 pounds. Titan doesn’t exhibit much finesse and suffers an unduly stiff ride, particularly in off-road-rugged PRO-4X trim. But it’s honest and tough and not a bad off-the-grid big-pickup choice.

2018 Nissan TITAN ®

Starting MSRP*

City/Highway MPG*

TITAN AMERICA’S FASTEST GROWING FULL-SIZE TRUCK [*]

YOU SERVE, YOU SAVE

It really is that simple. Nissan’s Military Program was created to provide those who have served in the United States military the best offer on a new Nissan.

2018 NISSAN TITAN

BEST-IN-CLASS HORSEPOWER. AMERICA’S BEST TRUCK WARRANTY. ZERO SONG AND DANCE.

COMPARE 2018 TITAN VERSIONS & SPECS

S Single Cab

Up to 9,740 maximum towing capacity [*]

Up to 1,950 maximum payload capacity [*]

Endurance ® 5.6-liter 32-valve V8 gas engine

390 hp and 394 lb-ft of torque [*]

Remote keyless entry with Push Button Ignition

SV Single Cab

Includes S features plus:

Up to 9,740 maximum towing capacity [*]

Up to 1,950 maximum payload capacity [*]

Advanced Drive-Assist ® Display [*]

SiriusXM Satellite Radio ® with 3-month trial subscription [*]

S King Cab ®

Up to 9,400 maximum towing capacity [*]

Up to 1,630 maximum payload capacity [*]

Endurance ® 5.6-liter DOHC 32-valve V8 engine

390 hp and 394 lb-ft of torque [*]

Remote keyless entry with Push Button Ignition

SV King Cab ®

Includes S features plus:

Up to 9,400 maximum towing capacity [*]

Up to 1,630 maximum payload capacity [*]

Advanced Drive-Assist ® Display [*]

SiriusXM Satellite Radio ® with 3-month trial subscription [*]

PRO-4X ® King Cab ®

Includes SV features plus:

Up to 9,240 maximum towing capacity [*]

Up to 1,630 maximum payload capacity [*]

All-terrain off-road tires

Bilstein ® off-road performance shocks [*]

S Crew Cab

Up to 9,400 maximum towing capacity [*]

Up to 1,610 maximum payload capacity [*]

Endurance ® 5.6-liter DOHC 32-valve V8 engine

390 hp and 394 lb-ft of torque [*]

Remote keyless entry with Push Button Ignition

SV Crew Cab

Includes S features plus:

Up to 9,400 maximum towing capacity [*]

Up to 1,610 maximum payload capacity [*]

Advanced Drive-Assist® Display [*]

SiriusXM Satellite Radio ® with 3-month trial subscription [*]

SV Midnight Edition ® Crew Cab

Includes SV features plus:

A $2610 value for only $1250 [*]

Exclusive Midnight Edition ® black 20″ alloy wheels

Body-color front grille and bumpers

Black exterior accents

PRO-4X ® Crew Cab

Includes SV features plus:

All-terrain off-road tires

Up to 9,230 maximum towing capacity [*]

Up to 1,610 maximum payload capacity [*]

Electronic locking rear differential

SL Crew Cab

Includes SV features plus:

Up to 9,400 maximum towing capacity [*]

Up to 1,610 maximum payload capacity [*]

Remote Engine Start System [*]

SL Midnight Edition ® Crew Cab

Includes SL features plus:

A $1810 value for only $1250 [*]

Exclusive Midnight Edition ® black 20″ alloy wheels

Body-color front grille and bumpers

Black exterior accents

Platinum Reserve Crew Cab

Includes SL features plus:

Up to 9,400 maximum towing capacity [*]

Up to 1,610 maximum payload capacity [*]

20″ dark chrome-clad aluminum-alloy wheels

Premium two-tone leather-appointed seats

TITAN AWARDS & ACCOLADES

Auto Pacific ® Best In Class Vehicle Satisfaction Light Duty Pickup: The All New 2017 Nissan Titan

© 2017 AutoPacific, Inc. Vehicle Satisfaction Award, Best In Class Light Duty Full Size Pickup.

TITAN AMERICA’S FASTEST GROWING FULL-SIZE TRUCK [*]

2017 Nissan Titan PRO-4X Named Rocky Mountain Truck of the Year by the Rocky Mountain Automotive Press

2017 Titan: MotorWeek Drivers’ Choice Award for Best Pickup Truck

THE 2017 NISSAN TITAN PRO-4X ® : EXTREME OFF-ROAD ACTIVE LIFESTYLE VEHICLE OF THE YEAR

2017 & 2018 TITAN: NAMED FULL‑SIZE TRUCK OF TEXAS

THE NISSAN TITAN XD SINGLE CAB WAS VOTED 2017 COMMERCIAL VEHICLE OF TEXAS BY THE TEXAS AUTO WRITERS ASSOCIATION

2018 TITAN KING CAB: NAMED THE 2018 BEST VALUE OF TEXAS

2018 TITAN KEY FEATURES

ENDURANCE ® V8 ENGINE

Technical knock-out. TITAN’s 5.6-liter Endurance V8 gas engine combines brains and brawn. With a 4-valve-per-cylinder design and Nissan Direct Injection System and Variable Valve Event and Lift (VVEL ® ), you’ve got the power you want with the efficiency you need.

TRAILER BRAKE CONTROLLER

An integrated Trailer Brake Controller is conveniently mounted on the center dash to let you adjust or instantly activate the trailer brakes to aid directional stability. [*]

Imagine a truck that goes beyond a mere driving machine – a vehicle that’s your responsive partner on every journey and that’s more in sync with your surrounding community. That’s the vision of Nissan Intelligent Mobility. And it’s already taking shape in Nissans on the road today. Learn More >

Категория Suzuki